Vacature Operationeel Manager

Operationeel Manager in Schiphol

Facilicom Solutions is dé totaalaanbieder van facilitaire en technische dienstverlening, voor alles in en om een gebouw. Als onderdeel van Facilicom Group combineren we 'hard services' en 'soft services' en geven we advies bij facilitaire vraagstukken.

Incluzio bouwt mee aan een samenleving waarin iedereen meetelt, meedoet en van betekenis is. Samen met inwoners en partners maken we van elke buurt een betere buurt. Dat is waar wij voor staan. Wij zijn een organisatie actief in het sociaal domein en kunnen het verschil maken. Doe je mee?

De wereld verandert in rap tempo. Deze veranderingen brengen automatisch nieuwe risico's en uitdagingen met zich mee. Trigion creëert veiligheid om direct in te spelen op die risico's en uitdagingen. Ben je geïnteresseerd in het werken bij de beveiliging? Kijk hier voor onze vacatures in de beveiliging er zijn.

Samen met onze 8.500 schoonmaakcollega's maken we ons hard voor de sectoren hospitality, onderwijs, kantoren, food & industrie en specialistische reiniging. Het is pas schoon genoeg wanneer het ongewoon schoon is. We zetten de klant voorop.

Wil weten hoe het is te werken bij Facilicom Group - of een van onze divisies - in een bepaalde functie? Lees dan een van onze 'werken als' pagina's

Operationeel manager op Schiphol - Axxicom Airportcaddy

Zoek jij een functie als leidinggevende op Schiphol? Lees dan snel verder!

32 tot 40 uur per week

Operationeel manager op Schiphol - Axxicom Airportcaddy

32 tot 40 uur per week

Als operationeel manager op Schiphol (ook wel unitmanager genoemd) draag jij eraan bij dat passagiers met een handicap of beperking die ondersteuning nodig hebben bij het reizen, op de juiste plaats van bestemming komen.


Je bent verantwoordelijk voor de performance van onze medewerkers in de operatie. Je streeft naar de best mogelijke klanttevredenheid en stuurt actief op de KPI's. Je weet medewerkers te motiveren tot maximale inzet. Je motiveert, beoordeelt en begeleid een team van 80-100 passagiersassistenten en chauffeurs.


Je toont initiatief en bent continue bezig met hoe het nét wat beter kan. Denk hierbij aan slagen die je kunt maken op efficiency en de juiste inzet van medewerkers. Je bent een kei in stakeholdermanagement en doet actief voorstellen tot procesverbetering. Ook spreek je medewerkers aan op onjuist gedrag en de hierbij behorende consequenties.

Je weet, mede door een nauwe samenwerking met de supervisor, wat hen beweegt en kunt jouw teamleden hierdoor goed begeleiden in hun loopbaan en/of verzuim. Je toont daadkracht wanneer en gaat geen uitdaging uit de weg. Je zoekt graag samen naar oplossingen en toont ook het initiatief om hierop door te pakken.

Je voornaamste werkzaamheden zijn:

  • Je begeleid medewerkers bij ziekteverzuim. Je voert gesprekken met medewerkers met focus op duurzame inzetbaarheid. Je bewaakt de termijnen en verzorgt jouw administratie zorgvuldig. Je schakelt met jouw collega HR adviseur en de arbodienst;
  • Je voert begeleidings- en voortgangsgesprekken (performance gesprekken) met medewerkers ter verbetering van onze kwaliteit, klantgerichtheid en klanttevredenheid;
  • Je biedt een luisterend oor voor de wensen en behoeften van de passagiers assistenten en chauffeurs en draagt gericht oplossingen aan;
  • Je stuurt op de in-, door- en uitstroom en zorgt ervoor dat jouw medewerkers de noodzakelijke opleidingstrajecten (skills) volgen;
  • Je neemt deel aan projecten vanuit het eigen vakgebied en doet verbetervoorstellen op onze processen en resultaten.

In deze rol ben je onderdeel van het 'People' team waar onder andere HR en Academy ook goed vertegenwoordigd zijn en je samen met de 5 andere Unitmanagers rapporteert aan de 'People Lead'.


Hier ga je voor werken

Axxicom is er voor de passagiers op Schiphol voor wie reizen een uitdaging is. Voor alle passagiers met een zichtbare of onzichtbare (mobiliteits)beperking. Of het nou om een passagier op leeftijd, met een gebroken been of minder zicht gaat; door ons staat de uitdaging die zij ervaren even niet meer centraal en kunnen ze zich even koning of koningin voelen. We staan dagelijks voor ze klaar met een luisterend oor en een helpende hand. Met ons werk maken wij de start of het einde van hun reis aangenamer.


Samen met 1000 collega's staan we dag in, dag uit klaar voor deze passagiers. We zorgen ervoor dat zij goed begeleid worden op Schiphol; van aankomst tot aan het vliegtuig of andersom. Dit gebeurt dag en nacht, 24/7. Door ons werk kan iedereen snel en veilig op reis en daar kan jij aan bijdragen.


Axxicom heeft een mooie basis staan. Maar we zijn ambitieus: wij willen de komende jaren steeds verder verbeteren en professionaliseren zodat de klantervaring nóg beter wordt. Axxicom is een mensenbedrijf. Onze ambitie kunnen we alleen waarmaken door de juiste combinatie van mensen, processen en IT. In ons Operations Control Center (OCC) komen deze samen op de dag van uitvoering.

Wat je krijgt

Wij bieden een dynamische en leuke werkplek die volop in beweging is en waar je echt het verschil kunt maken. Je kunt meedenken over de toekomst en mooie successen boeken. En dat alles op de leukste werkplek van Nederland, namelijk luchthaven Schiphol!

Daarnaast kun je rekenen op:

  • Je salaris bedraagt maximaal € 5.474,- per maand bij een 40-urige werkweek;
  • Je treedt in dienst voor een jaar. Bevalt het van beide kanten? Dan krijg je een vast dienstverband;
  • Je ontvangt 8% vakantiegeld en een ORT vergoeding als je op zaterdag, zondag en/of onregelmatig werkt;
  • Je krijgt 25 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband;
  • Je ontvangt een vergoeding voor reiskosten tot 20 km enkele reis (max €7.60 per dag) en de mogelijkheid tot gratis parkeren tijdens werktijd op Schiphol;
  • Je ontvangt een tijdelijke arbeidsmarkttoeslag van 1,40 euro per uur t/m september 2024;
  • Je ontvangt een tijdelijke arbeidsmarkttoeslag van 0,70 euro per uur tot december 2024;
  • Je bouwt een goede pensioenvoorziening op;
  • Je hebt de mogelijkheid tot deelname aan collectieve (zorg)verzekeringen en volop mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen.

Wie je bent

Jij bent een enthousiaste persoonlijkheid, die oplossingsgericht is en initiatief toont. Jij weet mensen te enthousiasmeren en mee te krijgen in jouw visie. Je bent empathisch, maar verliest je doelen niet uit het oog. Je denkt steeds in mogelijkheden en past je makkelijk aan in verschillende situaties.

Wat we van je vragen

  • Je hebt een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol;
  • Je beschikt over kennis van WvP;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Je bent bereid om in wisseldiensten en in weekenden te werken (tussen 08:00 en 18:00 uur, diensten van 8 uur);
  • Je bent 32-40 uur per week beschikbaar.

Ben je geïnteresseerd in deze functie en wil je meer weten over de vacature, de sollicitatieprocedure of het werken bij Facilicom Group? Neem dan contact op met , , via .

Om jouw aanleg en talenten te kunnen matchen met onze vacature, maakt een beknopt assessment, bestaande uit een persoonlijkheidstest en een test over probleemoplossend vermogen, onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.


Stuur ons dan jouw motivatie en cv! Doe dat uiterlijk op 9 juni 2024, want dan sluiten we de vacature. Geschikte kandidaten nodigen wij tussentijds uit voor een kennismakingsgesprek.

Ik kom graag met je in contact.

  • Stuur mij een appje


Functie:operationeel manager
Startdatum:07-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:3456 – 5474
Uren per week:32 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Facilicom via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Kaag en Braassemkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de kaag-en-braassemkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures kaag en braassem
  2. Operationeel Manager Facilicom 07-06-2024

Bekijk ook andere vacatures